– tudományos tartalomsugárzás az interneten


 
GW a Facebook-on   >>>     <<<

Közvetítési eseménynaptárunk:

^^^^^^
Szeptemberi közvetítéseink és archívumuk


  • 2020. október 1. (Cs) 17 órától:
    ELTE "Atomoktól a csillagokig" előadássorozat:
    Gabányi Krisztina (ELTE TTK, Atomfizikai Tanszék): Hogyan "fényképezték le" a fekete lyukat, avagy rádiócsillagászat a legfinomabb szögfelbontással

  • 2020. október 3. (Szo) 19 órától:
    Magyar Asztrofotósok Egyesülete:
    Csillag-képek 2020 - online közvetített kiállítás megnyitó és kerekasztal-beszélgetés

  • 2020. október 5. (H) 20 órától:
    VCSE Virtuális Klub:
    Király Amanda: A kisbolygók és a tömegmédia

  • 2020. október 7. (Sze) 19 órától:
    Tudományos Csopa Cafe:
    Dr. Erdős Sándor: Gyógyulás a virtuális térben

  • 2020. október 8. (Cs) 17 órától:
    ELTE "Alkímia Ma" előadássorozat:
    Kamarás Katalin: Szerves molekulák nanoszerkezetekben

  • 2020. október 14. (Sze) reggel 7 órától:
    Emberes űrrepülések - élőben:
    NASA TV + Zsombok Gábor, Vizi Pál Gábor és Tepliczky István: A Szojuz MSz-17 űrhajó indítása Bajkonurból a Nemzetközi Űrállomáshoz

  • 2020. október 14. (Sze) 19 órától:
    Tudományos Csopa Cafe:
    Zubovics Evelin Alexa, pszichológus: Bántani és bántva lenni - az iskolai zaklatás prevenciójának lehetséges célterületei ADHD tüneteket mutató és tipikus serdülőknél

  • 2020. október 15. (Cs) 15 órától:
    Magyar Asztronautikai Társaság:
    Űrkutatás Napja 2020 - előadások

  • 2020. október 15. (Cs) 17 órától:
    ELTE "Atomoktól a csillagokig" előadássorozat:
    Oberfrank Robin (Puli Space Technology): Víz után szimatol a Puli a Holdon

  • 2020. október 19. (H) 19 órától:
    ELTE "Atomoktól a csillagokig" PLUSZ:
    Dávid Gyula: Fizikai Nobel-díj 2020

  • 2020. október 20. (K) 18 órától:
    Numizmatikai előadássorozat:
    Tóth Szilárd: Friesachi dénárok Magyarországon - Bernát herceg St. Veit-i pénzverése

  • 2020. október 21. (Sze) 19 órától:
    Tudományos Csopa Cafe:
    Dr. Páli Tibor (Szegedi Biológiai Kutatóközpont): Sejtjeink proton-szállító biomolekuláris forgómotorja: a vakuoláris proton-ATPáz

  • 2020. október 22. (Cs) 19 órától:
    Magyar Asztrofotósok Egyesülete:
    "Csillag-képek 2020" - kiállítás megnyitó és kerekasztal-beszélgetés - szerkesztett, kikupált változat


  • 2020. október 27. (K) 19 órától:
    Hajmási József előadássorozat (Szfvár):
    Dr. Dudás Levente (egyetemi adjunktus, a SMOG projektek rendszermérnöke): Zsebműhold fejlesztések a Műegyetemen, avagy Magyarország második és harmadik műholdja

  • 2020. október 28. (Sze) 19 órától:
    Csopa Wigner Cafe fizikusokkal:
    Bebesi Zsófia (Wigner Fizikai Kutatóközpont): A folyékony víz nyomában a Naprendszerben

  • 2020. október 29. (Cs) 19 órától:
    Csopa Wigner Cafe fizikusokkal:
    Barta Dániel (Wigner Fizikai Kutatóközpont): Gravitációs hullámok, források és megfigyelések

  • 2020. október 30. (P) 19 órától:
    Csopa Wigner Cafe fizikusokkal:
    Asbóth János (Wigner Fizikai Kutatóközpont): Mire jó egy kvantumszámítógép?

    Novemberi első felének közvetítései   >>>>>




    GW-Arch - korábbi adásaink
    letölthető archívuma:


  •  

    Következő élő közvetítésünk október 14-én, szerdán 19 órától:

    Zubovics Evelin Alexa, pszichológus:
    Bántani és bántva lenni - az iskolai zaklatás prevenciójának lehetséges célterületei ADHD tüneteket mutató és tipikus serdülőknél
    (Tudományos Csopa Cafe)


    Az ADHD, vagyis figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar egy idegfejlődési rendellenesség, mely együtt jár számos negatív következménnyel. Iskoláskorú fiatalok esetén egy fontos negatív következmény az iskolai zaklatás, közismert nevén bullying. Az ADHD-val érintettekre jellemzőbb a fizikai és verbális agresszió, gyakrabban vesznek részt iskolai zaklatásban, támadóként. Azonban - mivel tüneteik révén sokszor éretlenek és kapcsolataikban kevésbé sikeresek - kortársaik visszautasítása úgy is megnyilvánulhat, hogy a zaklatás áldozatává válnak. A tartósan fennálló kortársbántalmazás általában véve is - de halmozott kockázatstátuszuk miatt az ADHD-val érintettek esetén fokozottan - jelentős probléma gyermek- és serdülőkorban, hisz megnöveli a depresszió, szorongás, öngyilkosság, és a szerhasználat valószínűségét, valamint az iskola elkerüléséhez és a tanulmányi teljesítmény romlásához, hosszú távon egészségügyi problémákhoz vezethet.

    Ezen következményekre tekintettel, egyértelmű az iskolai zaklatásra irányuló prevenciók és intervenciók fejlesztésének fontossága. A Lendület Fejlődéstani és Transzlációs Idegtudomány Kutatócsoportban megvalósított, jelenleg is zajló kutatásom előzetes, legújabb eredményei szerint az iskolai zaklatás megelőzésének fontos célterülete lehet a megerősítés-érzékenység - vagyis ahogy a jutalmakra és büntetésre reagálunk, és az affektivitás - vagyis hajlam negatív és pozitív érzelmek megélésére. Az ezekre a jellemzőkre irányuló prevenciós törekvések tehát csökkenthetik az ADHD-val gyakran együtt járó, de attól függetlenül is a legtöbb iskolai közösségben megjelenő, iskolai zaklatást.







    Közvetítésünk partnere a





    Friss információkért, újdonságokért látogass el Facebook oldalunkra,
    tekintsd meg korábbi közvetítéseink archívumát,
    illetve iratkozz föl Youtube csatornánkra!



    © GalileoWebcast.hu - 2009-től napjainkig

    Kattintás az oldalon 2014.09.19-e óta: